2012. február 14., kedd

Jégmászótanfolyam a Malta-völgyben

Február 8-12-ig, az immár hagyományos helyszínnek számító ausztriai Málta-völgyben rendeztük meg jégmászótanfolyamunkat, -táborunkat, melyen összesen 18-an voltunk.
A többség a jégmászókra szakosodott Hubertus vendégházban szállt meg, mely vendégei számára ingyen biztosít jégmászó-felszerelést (a csavarok nincsenek a legjobb állapotban, a hágóvasak, s legfőképp a jégfejszék azonban a legutóbbi modellek, karbantartott csőrrel).
A -15 fokos éjszakai fagy még délelőtt is csak -10 C-ra enyhült, így a jég többnyire rideg, törős volt, kivéve ott, ahol - a a hideg ellenére - szivárgó víz felpuhította. Olykor a jégcsavarokat is csak nagy erőfeszítések árán lehetett elhelyezni. Mindezek ellenére most is pazar élménnyel szolgáltak a megfagyott vízesések mind a rutinosabbaknak, mind a vízjeget most először érintő, s derekasan nekigyürkőző tanulóknak. A Strannerbach, az Aluhohl, a Drefaltigkeitsfall és a Superfeucht jegén másztunk.


A Szentháromság-jégfal mászása az ember lelkét is megérinti



Csodás fenyvesben bújnak meg a jégfalak

Az első nap elején történt, hogy elhajoltam egy nagyobb - elölmászó által lebontott - zuhanó jégtömb elől, egy másik kisebb azonban eltalált a tarkómon. Úgy éreztem, hogy a sisak által nem takart részen ért, és csodálkoztam is, hogy csak kissé sajgott a fejem, melyen jókora púp nőtt. Később kiderült, hogy a sisakon keresztül ütött meg, azért nem okozott nagyobb bajt, valamint, hogy hátul a sisakom két helyen is eltört. A többiek méltatták a sisak érdemeit, hogy megvédte a fejemet azáltal, hogy eltört, én viszont úgy éreztem, egy kissé könnyen megadta magát. A sisakom vadonatúj volt, aznap vettem föl először, ráadásul az egyik legdrágább típus...

Vadonatúj, szemetgyönyörkedtető sisakomban



Itt még a templom szenteltvíztartójában is jég van - meglepetésünkre a vasárnapi istentiszteletet
egy - a németet törő - magyar lelkipásztor tartotta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése